Brasserie Julie

NL — Toen topchef Thomas Locus zijn sterrenrestaurant Bistro Margaux omvormde tot een meer toegankelijke brasserie, vroeg hij ons aan boord om zijn nieuwe aanpak te vertalen in een passende huisstijl. Bistro Margaux werd omgedoopt naar Brasserie Julie. Voor het logo haalden we inspiratie uit het interieur van de nieuwe zaak. De strategisch geplaatste verticale houten latten waren de inspiratie voor ons ontwerp van het logo. De verticale lijnen gecombineerd met de J van Julie geven een strak en tijdloos resultaat.

EN — When top chef Thomas Locus transformed his Michelin-starred restaurant Bistro Margaux into a more accessible brasserie, he asked us on board to translate his new approach into an appropriate corporate identity. Bistro Margaux was renamed Brasserie Julie. For the logo, we took inspiration from the interior of the new establishment. The strategically placed vertical wooden slats were the inspiration for our logo design. The vertical lines combined with the J of Julie give a sleek and timeless result.

Portfolio-Brasserie-Julie-new9
Portfolio-Brasserie-Julie-18
Julie-new-2
Portfolio-Brasserie-Julie-112
Portfolio-Brasserie-Julie-113
Portfolio-Brasserie-Julie-new7
Portfolio-Brasserie-Julie-new3
Portfolio-Brasserie-Julie-new
Portfolio-Brasserie-Julie-B17
Portfolio-Brasserie-Julie-new12

Work
Naming, Logo design, Branding, Webdesign, Socials

Client
Thomas Locus